Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2011

FADILAT SURAH AL-WAQI'AH

Menurut beberapa hadis RasulAllah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca Surah Al-Waqi'ah pada tiap-tiap malam, InsyaAllah tidak akan merasai kepapaan. Mereka yang membacanya sebagai wirid InsyaAllah akan beroleh kesenangan selama-lamanya. Mereka yang membacanya sebanyak empat belas kali setiap lepas solat Asar, InsyaAllah akan dikurniai rezeki yang banyak.

Terdapat ulama' yang mengatakan, jika dibacakan Surah Al-Waqi'ah terhadap orang yang sedang sakit, InsyaAllah akan diringankan sakitnya. Jika dibaca terhadap orang yang sedang nazak, akan meringankan serta memudahkan keluar rohnya.


Lain-lain fadilat :
1. Dibaca tiap-tiap malam akan terjauh dari kepapaan.
2. Dibaca 40 kali setiap hari dan malam akan dipermudahkan mendapat rezeki dari berbagai sumber yang berkat.


Sekian.



Ayat Kursi

w.b.t

1) Baca pada saat keluar rumah, 70000 MALAIKAT akan menjagamu dari semua sisi.
2) Baca saat masuk rumah, KEMISKINAN tidak akan memasuki rumahmu.
3) Baca setelah berwudhu',DARJATMU akan dinaikkan 70 tingkat.
4) Baca pada saat hendak tidur, MALAIKAT akan menjagamu sepanjang maLam.
5) Baca seteLah solat, maka jarak antara kamu dan SYURGA hanyalah KEMATIAN.

Sampaikan kepada orang lain, maka ini adalah sedekah jariah. Dan pada setiap orang yang mengamalkan, kamu akan ikut mendapat pahalanya sampai hari kiamat.
InsyaAllah.


Sekian.




TRY UR NAME IN KOREAN !

w.b.t.



^_^ JO0OM TRY...



i) Nama pertama -> Pilih warna baju yang anda pakai skrg: :

Putih~ Park
Hitam~ Kim
Biru~ Shin
Hijau~ Lee
Merah~ Song
Kuning~ Kang
Coklat~ Han
Ungu~Choi
Oren~ Sung
Pink~ Jung
Lain2~ King


2. Nama tengah ialah bulan kelahiran anda :

1 : Yong
2 : Ji
3 : Je
4 : Hye
5 : Dong
6 : Sang
7 : Ha
8 : Hyo
9 : Soo
10 : Rae
11 : Hyun
12 : Eun


3. Nama terakhir ialah tarikh lahir anda :

1 : Hwa
2 : Woo
3 : Joon
4 : Hee
5 : Kyo
6 : Kyung
7 : Wook
8 : Jin
9 : Sub
10 : Hoon
11 : Ra
12 : Bin
13 : Sun
14 : Ri
15 : Soo
16 : Rim
17 : Ah
18 : Ae
19 : Neul
20 : Mun
21 : In
22 : Mi
23 : Ki
24 : Seung
25 : Byung
26 : Seok
27 : Gun
28 : Yoo
29 : Sup
30 : Won
31 : Eun

Sape nye name paling bez? Sudi2 lah tinggalkan kat komen eh?
^___*
wink wink !!

Sekian.





Amalkanlah

w.b.t.









Lets Play A Game !!

w.b.t. 




THERE IS A CAT SOMEWHERE IN THIS PICTURE, LETS SEE WHO CAN FIND IT IN 30 SECONDS.. GO GO GO !!

Please don't disclose the answer, just post the time u took to search it as comment !!

LETS SEE HOW MANY OF US FIND'S THE CAT :)




True Love

w.b.t.




True Love Requires Intimacy, Passion, Commitment, Many of us are in relationship and we call it love.Now After looking at these triangles you will know what Your Relationship Actually is !! 
Please post comment and let i know you relationship lies under which triangle ..♥




Weird and Wacky Beauty Facts

w.b.t.

Mayonaise

Frizzy locks will benefit from a staple cookout condiment–mayo! Banowetz said to combine two teaspoons of natural eucalyptus tree oil with 1/4 cup of mayo and use in the shower post-shampoo, letting it saturate your locks for ten minutes.


Mint

Tired of trying to fight oily strands? Prevent them with this easy mint-infused shampoo, courtesy of InStyler celebrity hairstylist Dean Banowetz. Add a few bunches of mint to water, boil, strain, and add the minty water to your regular shampoo (use a 2-to-1 ratio, with more shampoo than water). Cleanse and condition hair as usual, using the mint concoction weekly.


Oatmeal

Plan a spa day at home next weekend with this easy oatmeal mask. Perkowska's recipe calls for cooking a serving of oatmeal with milk and reducing the amount called for to ensure the mixture stays super thick. Leave on for 10 minutes for exfoliating super-power.


Egg Whites

Oily skin? Paint a thin layer of egg whites over a freshly washed face to help fight shine, s…

5 Foods for Glowing Skin

What you eat is important for your health, yes, but did you realize that what you put in your mouth can have an effect on your beauty, too? Here, we identified five foods to include in your diet for glowing skin. 

Sweet Potatoes

Keep your skin silky smooth by including sweet potatoes in your diet. They are rich in beta-carotene and, when ingested, are converted into vitamin A, a prime factor in keeping skin touchably soft, says Lisa Drayer, MA, RD, and nutritionist. Not a potato person? Carrots will do the trick, too. 


Kiwi

Any food with lots of vitamin C, like kiwi, oranges, and grapefruit, is a big skin saver, according to Drayer. Vitamin C stimulates collagen synthesis and protects against wrinkles. In a study done by the American Journal of Clinical Nutritionwomen who had a diet high in vitamin C foods had noticeably less dryness and fewer wrinkles.


Dark Chocolate

This has to be too good to be true, right? Wrong! Drayer says enjoying a small piece of dark chocolate will provide high l…

Salin Baju Dalam Train ??

w.b.t.

Tengok ni?




Apalah masalah diorang ni kan?



Sekian.




tangan PENZINA

w.b.t.


‎~✿..LELAKI yang MENYENTUH perempuan BUKAN MAHRAM sebelum menikahinya, dia TIDAK MENGHORMATI perempuan itu bahkan dia telah MENGHINA perempuan itu..begitu juga sebaliknya..✿~

>>> INGATLAH, TANGAN yang berjelaga dengan NODA DOSA..tangan PENZINA penjamah hawa yang bukan mahramnya..tangan ini yang kelak akan DIBAKAR API NERAKA..janganlah menyangka dirimu telah SELAMAT hidup di dunia ini selagi SYARIAT ISLAM tidak kamu ikuti dengan SEMPURNA..(✿◠‿◠)



Sekian. 


MUZIK MUZIK SEMIFINAL 1 : 18 NOV 9 MALAM

w.b.t.

MUZIK MUZIK SEMIFINAL pertama malam ni. KUMPULAN DRAMA, YUNA, AKIM, HAFIZ, STACY, 3 SUARA, ALYAH, NUBHAN, SOFAZR, HUJAN & IQA. Siapakah yang akan layak ke ANUGERAH JUARA LAGU KE 26? Saksikan jam 9 malam ini di TV3







Sekian.


Cinta Itu Apa ????

w.b.t.


Kata Polis→ cinta itu sukar ditangkap
Kata Ustaz→ cinta itu anugerah
Kata Doktor→ cinta xdapat utk diubati
Kata Guru→ cinta xboleh utk di pelajari
Kata Hakim→ cinta xboleh di hukum
... Kata Orang→ cinta itu indah
Kata Rangga→ ada apa dgn cinta
Kata Radja→ benci bilang cinta
Kata Agnes Monica→ cinta xada logika.

so.....bagi anda,cinta itu apa?



Sekian.



My God, What is That? Oh, Pokemon Thingy

w.b.t.







Sekian.




Amazing Art !!

w.b.t.






Sekian.



Rahsia Bulan Kelahiran | Dr.Fadzilah Kamsah

w.b.t..

apa kabar sume?
ni, nana baru rasa ada mood nak taip entry baru.
arini nana nak share dengan sume, tentang rahsia bulan kelahiran menurut Dr. Fadzilah Kamsah.

korang lahir bulan brape?
jom kita tengok sama sama.


apa rahsia yang ada disebalik bulan yang korang lahir tu.



JANUARI
* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi


ini bulan, nana dilahirkan.
^___…