Skip to main content

FADILAT SURAH AL-WAQI'AH

Menurut beberapa hadis RasulAllah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca Surah Al-Waqi'ah pada tiap-tiap malam, InsyaAllah tidak akan merasai kepapaan. Mereka yang membacanya sebagai wirid InsyaAllah akan beroleh kesenangan selama-lamanya. Mereka yang membacanya sebanyak empat belas kali setiap lepas solat Asar, InsyaAllah akan dikurniai rezeki yang banyak.


Terdapat ulama' yang mengatakan, jika dibacakan Surah Al-Waqi'ah terhadap orang yang sedang sakit, InsyaAllah akan diringankan sakitnya. Jika dibaca terhadap orang yang sedang nazak, akan meringankan serta memudahkan keluar rohnya.



Lain-lain fadilat :

1. Dibaca tiap-tiap malam akan terjauh dari kepapaan.

2. Dibaca 40 kali setiap hari dan malam akan dipermudahkan mendapat rezeki dari berbagai sumber yang berkat.



Sekian.




Comments

n@n@ said…
selamat beramal ^___^
jebengotai said…
seribu satu manfaat..

Popular posts from this blog

MENERIMA TEMPAHAN MENJAHIT PAKAIAN

Saya ada menyediakan khidmat menjahit pelbagai jenis pakaian lelaki, wanita, dewasa, dan kanak-kanak.

Boleh singgah instagram dan laman muka bukusaya untuk tengok gambar hasil jahitan saya selama saya menceburi dalam bidang menjahit ni.
Facebook : Yusliana Yusof
Instagram : yuslianayusof
Di bawah ni antara koleksi gambar baju yang saya jahit :
BAJU BRIDESMAID : family phia

BAJU UNTUK KE KENDURI KAHWIN : kak syikin

BAJU TUNANG : eika

BAJU NIKAH : noly

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU TUNANG : noly

BAJU TUNANG : atikah

BAJU SANDING : kak ain






Sekian, terima kasih. 

Tips Hilangkan Jeragat

w.b.t.
Kali ni nana nak share sikit tips macam mana nak hilangkan jeragat. Tapi, sabar dulu. Jangan gelojoh.
p/s: Tips ni bukan untuk hilangkan jeragat dimuka, tapi untuk hilangkan jeragat di toto, comforter, selimut, or cadar (yang fabrik tak luntur color lah biasanya).
Jeragat atau nana lebih biasa panggil taik lalat je. Cuba korang tengok kat toto ke comforter ke yang dah lame tak basuh tu, mesti dah naik taik lalat. Geli je nak pakai-ada hitam2 @ taik lalat. Kadang2 kat telekung or pakaian sembahyang orang pempuan, kat bahagian muka dia tu, lau lama tak basuh mulalah bertaik lalatkan?
So sekarang ni, nana nak sharelah cikit cara nana nak hilangkan jeragat or taik lalat ni kat pakaian or fabrik yang tak luntur warnanya lah.
Senang je. Bahan2 (macam nak memasak plak) :
1. Korang hanya perlukan air sabun (sabun letak cikit je, biar air banyak tak pe).2. Clorox (tak payah campur air) yang biasa ada kat pasaran tu. 3. Fabrik yang korang nak cuci (biar dia dalam keadaan kering, jangan basahka…

Salin Baju Dalam Train ??

w.b.t.

Tengok ni?




Apalah masalah diorang ni kan?



Sekian.