Skip to main content

Cara Jawab Telefon Yang Betul 【ツ】

w.b.t.



"Sebenarnye cara menjawab tepon yang kita amalkan adalah salah... dan kebanyakannya sama.. terpikirkah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kita akan cuba untuk menukarkan jawapannya (tak ler korang boring sangat kalu jadi operator).

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap. sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sana..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanya saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik, nombor tak boleh disambung, hanya boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ada rumah?
Jawapan: mak takda rumah. bapak ada pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo timah, buat apa tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap. nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannya.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk. maap

9. Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon. salam kite wajib jawab)


Sekian.



Comments

Popular posts from this blog

MENERIMA TEMPAHAN MENJAHIT PAKAIAN

Saya ada menyediakan khidmat menjahit pelbagai jenis pakaian lelaki, wanita, dewasa, dan kanak-kanak.

Boleh singgah instagram dan laman muka bukusaya untuk tengok gambar hasil jahitan saya selama saya menceburi dalam bidang menjahit ni.
Facebook : Yusliana Yusof
Instagram : yuslianayusof
Di bawah ni antara koleksi gambar baju yang saya jahit :
BAJU BRIDESMAID : family phia

BAJU UNTUK KE KENDURI KAHWIN : kak syikin

BAJU TUNANG : eika

BAJU NIKAH : noly

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU TUNANG : noly

BAJU TUNANG : atikah

BAJU SANDING : kak ain






Sekian, terima kasih. 

Tips Hilangkan Jeragat

w.b.t.
Kali ni nana nak share sikit tips macam mana nak hilangkan jeragat. Tapi, sabar dulu. Jangan gelojoh.
p/s: Tips ni bukan untuk hilangkan jeragat dimuka, tapi untuk hilangkan jeragat di toto, comforter, selimut, or cadar (yang fabrik tak luntur color lah biasanya).
Jeragat atau nana lebih biasa panggil taik lalat je. Cuba korang tengok kat toto ke comforter ke yang dah lame tak basuh tu, mesti dah naik taik lalat. Geli je nak pakai-ada hitam2 @ taik lalat. Kadang2 kat telekung or pakaian sembahyang orang pempuan, kat bahagian muka dia tu, lau lama tak basuh mulalah bertaik lalatkan?
So sekarang ni, nana nak sharelah cikit cara nana nak hilangkan jeragat or taik lalat ni kat pakaian or fabrik yang tak luntur warnanya lah.
Senang je. Bahan2 (macam nak memasak plak) :
1. Korang hanya perlukan air sabun (sabun letak cikit je, biar air banyak tak pe).2. Clorox (tak payah campur air) yang biasa ada kat pasaran tu. 3. Fabrik yang korang nak cuci (biar dia dalam keadaan kering, jangan basahka…

Salin Baju Dalam Train ??

w.b.t.

Tengok ni?




Apalah masalah diorang ni kan?



Sekian.