Skip to main content

FADILAT SURAH AL-WAQI'AH

Menurut beberapa hadis RasulAllah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca Surah Al-Waqi'ah pada tiap-tiap malam, InsyaAllah tidak akan merasai kepapaan. Mereka yang membacanya sebagai wirid InsyaAllah akan beroleh kesenangan selama-lamanya. Mereka yang membacanya sebanyak empat belas kali setiap lepas solat Asar, InsyaAllah akan dikurniai rezeki yang banyak.


Terdapat ulama' yang mengatakan, jika dibacakan Surah Al-Waqi'ah terhadap orang yang sedang sakit, InsyaAllah akan diringankan sakitnya. Jika dibaca terhadap orang yang sedang nazak, akan meringankan serta memudahkan keluar rohnya.



Lain-lain fadilat :

1. Dibaca tiap-tiap malam akan terjauh dari kepapaan.

2. Dibaca 40 kali setiap hari dan malam akan dipermudahkan mendapat rezeki dari berbagai sumber yang berkat.



Sekian.




Comments

n@n@ said…
selamat beramal ^___^
jebengotai said…
seribu satu manfaat..

Popular posts from this blog

MENERIMA TEMPAHAN MENJAHIT PAKAIAN

Saya ada menyediakan khidmat menjahit pelbagai jenis pakaian lelaki, wanita, dewasa, dan kanak-kanak.

Boleh singgah instagram dan laman muka bukusaya untuk tengok gambar hasil jahitan saya selama saya menceburi dalam bidang menjahit ni.
Facebook : Yusliana Yusof
Instagram : yuslianayusof
Di bawah ni antara koleksi gambar baju yang saya jahit :
BAJU BRIDESMAID : family phia

BAJU UNTUK KE KENDURI KAHWIN : kak syikin

BAJU TUNANG : eika

BAJU NIKAH : noly

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU SANDING : butik pengantin kak alin

BAJU TUNANG : noly

BAJU TUNANG : atikah

BAJU SANDING : kak ain






Sekian, terima kasih. 

Breakfast : Telur Rebus

So arini punya breakfast, kena lah makan telur rebus. Sebab tak nak minyak.Makan dengan serbuk cili kering. Boleh lah telan dari telur rebus kosong saja. Memang tak boleh.Air putih tak lupa. Kena minum sebanyak yang boleh. No more air manih.Menu tengahari may be buat tomyam simple. Ayam sikit daging sikit and enoki. Cukup dah tu.Adik ada, kalau dia nak join makan boleh je. Cuma nak makan nasi, gi lah beli kat mamak kat bawah. Hihihi. Tak nak masak nasi dah. Lagi pun periuk rice cooker dah tak ok. Kalau masak nasi asyik tebal je kerak dia. So disebabkan sorang je makan nasi. Senang je beli je. Hehehehe.Challenge for healthy lifestyle! ❤️❤️

Diet Atkins

Fasa 1 (Fasa Induction)
--------------------Contoh Menu Breakfast : Telur rebus 2 biji dan sambal keringLunch : Kari ayam kering dan sawi putih gorengDinner : Ikan cencaru bakar cicah air asam Atkins dan kubis goreng